Про бібліотеку
Про бібліотеку Музей Книги
Бібліотечні уроки
Еволюція книги Творці слов’янської писемності Йоганн Гуттенберг
Іван Федоров Книга - джерело мудрості та знань
Структура книги
Виникнення ілюстрації
Використання наукового апарата книжки при її читанні та роботі з нею
Периодічні видання
Система каталогів та картотек у бібліотеці Бібліографічний опіс документів
Інформаційна культура – складова загальна культура особистості
Методи роботи з джерелами інформації
Автоматизовані інформаційні послуги в бібліотеці Книга в образотворчому мистецтві
На вічнім шляху до Шевченка
Він належить вічності. До 200-річчя Т.Г. Шевченка
Наша любов і святиня. Бібліографічний список літератури
Рідний край
Живи та квітни Харківщина Поетичне сузір’я Есхарa
Наш земляк - Ілля Рєпін
Есхар ̶ мальовничий куточек України
Нащадки чугуєвських козаків
Естафета пам’яті. Освобождение Чугуевщины от немецко-фашисских захватчиков
На допомогу читачеві
Украіна! Ти моя молитва
Особистісно орієнтована спрямованість навчання - шлях до педагогічного успіху
Упровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес
Факти б’ють у серце
Ніхто не забутий
Козацтво в художній літературі
Козацтво: право на безсмертя (Бібліографічний огляд літератури)
|
|
|
БІБЛІОТЕКА КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ЛІЦЕЙ З ПОСИЛЕНОЮ ВІЙСЬКОВО-ФІЗИЧНОЮ ПІДГОТОВКОЮ «ПАТРІОТ» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
“Бібліотеки — це скарбниці всіх багатств людського духу.”
Лейбниц
ПРО БІБЛІОТЕКУ
Бібліотека була відкрита у 1959 році як шкільна Есхарівської восьмирічної школи-інтернату. Звичайно, бібліотека спочатку була впорядкована підручниками, але згодом до неї стали надходити книжки, подарунки від шефів, та й з допомогою директорів, особливо за часів, коли директором був Лустенко А.В., бібліотека поповнилася всім необхідним для вчителів і вихованців. Пенсіонерка Кушинська А.М. і вчитель початкових класів Есхарівської середньої школи Шахнович А. Д. передали інтернату дуже хороші свої бібліотеки.
У 1975 році школа-інтернат стала середньою. Це вимагало поповнення книжкового фонду бібліотеки методичною і програмною літературою. З проспілкової бібліотеки ГРЕС-2 було передано для бібліотеки інтернату близько 5 тисяч книг. Крім цього інтернат став готувати піонервожатих, з числа своїх вихованців. Знадобилася літетатура з педагогіки і психології.
Головним завданням бібліотеки завжди було – допомагати педагогічному колективу у навчально-виховному процесі. Бібліотека вела широку пропаганду книг, допомагаючи вихованню у школярів навичок самостійного поповнення знань, прийомів організації навчальної праці, використовувала всі методи і прийоми роботи з книгою, залучаючи читачів до систематичного цілеспрямованого читання.
В 1990 році на базі школи-інтернату було відкрито експериментальний чоловічий педагогічний ліцей-інтернат. Він функціонує протягом 18 років. У ліцеї навчаються хлопці із сільської місцевості Харківської області. Більшість серед них майбутні педагоги.
У зв'язку з тим, що навчальний заклад поміняв свій профіль, великі зміни відбулися й у бібліотеці. Бібліотека перейшла в нове приміщення. Тепер вона має містке сховище, великий, світлий, затишний читальний зал, кімнату для збереження підручників. Поповнився книжковий фонд бібліотеки. Лустенко А.В. не шкодував грошей на придбання книг, розуміючи, що здійснення його мрії (створення ліцею) від можливостей бібліотеки. Фонд нашої бібліотеки – майже 30 тисяч книг науково-пізнавальної, художньої, методичної та довідкової літератури і 4,5 тисячі газет та журналів. Мета бібліотеки полягає у плідній популяризації книжкового фонду.
Для формування пізнавальної активності учнів у бібліотеці створено всі умови: робота абонемента, де учні можуть взяти додому книгу, яка їх цікавить; читального залу, де можна почитати цінні або рідкісні книги, або попрацювати з фондом довідкових видань, який має значну кількість енциклопедій, словників та довідників.
Великий виховний потенціал навчально-пізнавальної діяльності учнів криється в емоційній атмосфері навчання, в позитивному емоційному тонусі навчального процесу. Сприятливий емоційний фон навчання намагаємося створити и підтримувати в бібліотеці. Наша тактика спілкування – співробітництво.
Багатогранна робота бібліотеки допомагає учням краще оволодіти програмовим матеріалом, збагатити знання, розширити словниковий запас, розвивати культуру читання, засвоювати соціальний досвід свого народу, прилучати їх до духовних і культурних надбань, традицій, звичаїв, сприяє формуванню національної свідомості.
Оперативне й повноцінне забезпечення інформаційних потреб ліцею – одна з основних функцій сучасної бібліотеки.
Система інформаційних ресурсів, які є в нашій бібліотеці, допомагає і педагогам як в підвищенні своєї кваліфікації та обізнаності, так і в підготовці до сучасних уроків. Бібліотека вирішує значну частину цих питань за рахунок отримання педагогічних періодичних видань.
Популярністю серед педагогів нашого ліцею користується картотека газетно-журнальних статей «Освіта ХХІ століття». Вже не один рік працюю над її поповненням. Головна її мета – допомогти вчителю та вихователю знайти відповідь на кожен свій запит.
Користуються попитом серед читачів ліцею і наочні форми роботи бібліотеки у вигляді тематичних папок і стендів «Вісник бібліотеки».
Поєднуючи традиційні та інноваційні форми роботи, бібліотекар працює над тим, як заохотити учнів до читання, стимулювати їх до використання наявних у бібліотеці інформаційних ресурсів.
Бібліотека завжди перебуває у вирі всіх культурних подій, постійно надає допомогу у підборі літератури до всіх масових заходів, які проводяться у ліцеї.
З метою підвищення результативності виховної роботи з учнями після кожної чверті готуємо «Рейтинг читацької активності серед вихованців».
Бібліотека є фундаментом освіти і самоосвіти, це невичерпне джерело інформації, це осередок, де можна не лише поповнити знання, але й поспілкуватись, висловити свою думку.Створення комфортного бібліотечного середовища, застосування індивідуального підходу до кожного вихованця, бажання посіяти в душах дітей іскру зацікавленості, бажання пізнавати щось нове, цікаве, корисне – головне завдання бібліотеки ліцею. |