Книга в образотворчому мистецтві


Перед книгою віками схиляло голову людство, вважало її святинею, оспівувало у віршах, відтворювало на полотнах.
 Книжкова тема нерідко цікавила майстрів античності, середньовіччя, нового і новітнього часу. Історію книжкової культури відображують велика кількість витворів образотворчого мистецтва. Багаточисельні художні полотна знаменитих художників містять красномовні свідоцтва того, яке помітне місце посідали книги в житті людей різних епох.  Картини дозволяють часом краще пізнати конкретику історії, допомагають представити нам соціальні і психологічні типи читачів різних епох, зрозуміти їх ставлення до книги і читання. Вони часом містять важливі деталі, що не відобразилися в історичних джерелах, які дійшли до нас.
 Книга – це символ духовної досконалості. Книга – знак ученості, приналежності зображеного обличчя до інтелектуальної праці, атрибут зосередженої, заглиблено міркуючої людини.
В мистецтві книга стала також символом всенародного прагнення до знань і науки, символом інтелектуальної активності суспільства.
Художник зображує щось матеріальне – книгу, але це щось має силу психологічного впливу, повніше розкриває характер діючого обличчя і його ставлення до навколишнього світу.
Існує багато творів живопису сюжетно пов'язаних з книгою або читанням.
Ікона символічна. Система символів і художніх засобів, якими користався художник, що її створив, повинна була виразити образ прекрасноњ, духовно досконалоњ людини чи Ѕоголюдини.  Книга у виді кодексу чи сувої була одним із символів духовної довершеністі, мудрості.
 Книжкова тема утілилася в творах живопису різних жанрів, але ж саме на портретах найчастіше зустрічається людина з книгою.  Книги навколо портретованого допомагають художникові повніше характеризувати образ.
Натюрморт – це не лише особлива тема живопису, але і особлива форма картини, не менш ємка, змістовна, багата, чим всі інші її форми. Натюрморт більший, ніж який-небудь інший жанр живопису, вільний від вищого сюжету. В цьому сенсі натюрморт – ключ до будь-якої картини, він учить не відволікатися на зовнішні, а осягати власне живопис, милуватися зображенням, його красою, силоміць, завглибшки, виразністю.  Книга часто входить в натюрморт.
Впродовж тривалої історичної епохи мистецтво було тісно пов'язане з релігією.  Картини на релігійні теми є художнім образом, створеним творчою фантазією художника і формою передачі його власного світовідчування.
 Книга у вигляді кодексу або сувою і була одним з символів духовної досконалості, мудрості.
 Книжкова тема добре просліджується в жанровому живописі. Життя без книг вже немислиме. Жанровий живопис відрізняється тим, що тут глядач ясно бачить живу стихію життя. Вона створює широку панораму розвитку теми людина і книга, показує суспільство, в якому люди захоплені читанням.
Створюється враження, що сучасний художник, якщо він не зайнятий виключно пейзажним живописом, так або інакше відобразить в своєму мистецтві могутній інтерес людства до книги.  Книга завжди сприймалася глядачем як символ людськоњ мудрості, істини, знань, символом духовної потужності людини, сили його інтелекту
Звичка до читання стала відмінною рисою значноњ частини людства.  Книга свого значення не втрачає. Навіть сьогодні, у час комп`ютерних та інформаційних технологій, чарівний світ книги, як і раніше, продовжує відкривати перед читачем невідомі досі обрії знань, навчає розуму, поширює світогляд.
Докладніше на нашім сайті "

Про бібліотеку

Музей  книги

Поетичне сузір'я Есхару

 Книга в образотворчому мистецтві

Hosted by uCoz